donderdag 2 januari 2014

Voorbereiding deel 3

Reisschema in orde, vliegtickets geboekt en al enkele belangrijke overnachtingen gereserveerd. Dit heb ik al op tijd geregeld omdat ik had gelezen dat wanneer je in de natuurparken zelf wil overnachten je er in sommige gevallen het best snel bij bent, soms wel een jaar op voorhand. In ons geval Grand Canyon, Death Valley en Yosemite National Park omdat alles daar zéér snel volgeboekt is. In Yosemite heb ik alvast een cabin gereserveerd in Curry Village omdat de camping waar we oorspronkelijk wilden overnachten (Housekeeping Camp) onmiddelijk volzet was! Als blijkt dat er alsnog een plek vrijkomt daar, annuleren we Curry Village en boeken we Housekeeping Camp. Voor de rest heb ik via booking.com al verschillende hotels/motels gereserveerd voor onze route. Deze website vind ik super omdat de hotels/motels die we reeds gereserveerd hebben gratis te annuleren zijn en we dus vrij zijn om te veranderen moesten we toch een beter/goedkoper hotel tegenkomen tijdens het plannen! Nog zo'n topper vind ik tripadvisor.com. Deze website heb ik ook al heel veel gebruikt om beoordelingen van anderen te lezen en de voor -en nadelen van bepaalde hotels/motels te bekijken. Ook handig op deze website is de mogelijkheid om foto's te bekijken van andere reizigers, die reeds het hotel/motel bezocht hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten