zaterdag 2 augustus 2014

Dag 26: Los Angeles

Vandaag zijn we naar het California Science Center geweest. Hier staat de spaceshuttle ‘endeavour’ opgesteld. 



Het center zelf kan je eigenlijk vergelijken met Technopolis bij ons in Belgie, met allerlei leuke proefjes en leerrijke experimentjes om te doen voor de kindjes. Dit was volledig gratis!! Enkel als je de spaceshuttle wou bezichtigen moest je 2 dollar per persoon betalen. Jan is van tevoren ook nog eerst naar de Pompeii expositie geweest. Aangezien dit niet echt mijn interesse is en ook niet van de kindjes, ben ik met de kindjes al eens rondgewandeld in het science center gebouw en hebben ze terwijl al enkele proefjes kunnen doen: in een spaceshuttle simulator gezeten, en een filmpje bekeken over hoe de ‘endeavour' door de straten van LA naar zijn eindbestemming werd getrokken. (zie filmpje)
Daarna zijn we naar Olvera Street gereden. Een gezellig straatje met verschillende Mexicaanse kraampjes en winkeltjes. 


Daarna terug naar het hotel gereden en de kindjes een tijdje laten zwemmen. Na de plonspartij zijn we een hapje gaan eten bij Johnny Rockets. Niet echt een aanrader… Daar krijg je de rekening al voor je neus terwijl je nog maar net begonnen bent. We wilden eigenlijk nog wat bestellen, maar daar kregen we gewoonweg de kans niet voor. Ook werden we tijdens het eten lastig gevallen door een fotografe die ons de foto’s probeerde aan te smeren, die ze een paar minuten eerder van ons had getrokken. Niet bepaald gezellig als je net een hap in je mond probeert te steken en ze een hele stapel foto's naast je bord zwieren…. Ik heb haar dan ook in mijn beste Engels (als ik het al Engels mag noemen) wandelen gestuurd omdat ik er écht slecht gezind van werd… En Jan terwijl maar fritten in zijn mond proppen! ;-DD We zijn er dan ook zo snel mogelijk vertrokken, richting schoenenwinkel, waar we nog schoenen voor Lisa en mij hebben gekocht.

Klik hier voor foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten